Thursday 13 May 2010

kisah hampir benar: kenapa bising

as normal,every student overseas mesti ada jadual masak..and mine is on monday..nak di jadikan cerita..azhan pun masak hari isnin..so, disebabkan sikap malas kami,kami amik keputusan untuk masak sekali,miggu lepas in my house at nadi,so minggu ni(isnin lepas),his house in kafr isom,minggu ni aku sedia bahan,potong ayam,blend bawang and dia masak,

kalau untuk entry dulu,saya kata area nadi macam upper east side manhattan lah kiranye..
kafr isom ni pula seperti harlem,macam ghetto2 sket..mungkin kadar jenayah dan tembak menembak tak setinggi harlem,tapi geng2 pukulnya tetap ada( sume member afif, kalau ade rase nak pukul orang mintak r tolong afif panggil member dia,aktiviti harian gangster2 ni adalah  main pingpong)

nak dijadikan cerita,sedang asyik memasak,tetiba ada bunyi bising, lagu2 arab:



 u guys must be wondering..why?? kenapa perlu bising??
tersebutlah dulu kisah:

pada satu masa dahulu, ada seorang petani mesir bernama mustafa,kerjanya bertani,bertanilah dia siang dan malam,kerja keras bersungguh untuk 2 anak perempuannya,sahar dan seham,beliau kematian isteri sewaktu kedua-dua anaknya masih kecil,sebelum meninggal,isterinya selalu bercerita bagaimana beliau ternanti2 majlis perkahwinan anak perempuannya yang havoc la kata orang.

dipendekkan cerita,anak pertamanya pun berkahwin,semua persiapan lengkap,dengan makanan,musik,hiasan.Walaubagaimanapun,pak tapa masih merasakan majlis itu tidak cukup havoc.
Jadi,pak tapa menyururh DJ turn the music louder,bila kuat sangat,jiran2 terus keluar rumah dan marah pak tapa,terpaksalah pak tapa slowkan balik music.

selang sebulan selepas itu,  seorang syeikh bernama syeikh kamal melagsungkan perkahwinan anak beliau,syeikh ini sangatlah di hormati ramai,sikapnya yang jujur,kuat semayang dan kuat bersedekah,semua warga kampung sangat memandang tinggi dan meghormati beliau.

dijadikan cerita,syeikh itu pekak,jadi sewaktu majlis itu,syeikh itu menyuruh DJ menguatkan bunyi muzik,DJ tu kuatkan muzik,tapi syeikh itu masih tidak dengar dan menyuruh kuatkan lagi muzik,DJ kuatkan lagi muzik,tapi syeikh tetap tidak dengar,sehinggalah bunyi muzik yang sangat kuat,maka jiran2 sebelah rumah bingkas keluar dari rumah dengan niat nak sound.Tetapi apabila melihatkan kepada syeikh itu,semua mendiamkan diri nak masuk semula kedalam rumah dan menahan saja bunyi bising itu.Pak tapa yang sedang asyik menari ketika itu,rasa pelik dan naik hairan. Dalam masa itu,pak tapa mempunyai satu idea yang bernas.

selang setahun selepas itu,anak kedua pak tapa pula melangsungkan perkahwinan,beliau menjemput syeikh kamal ke majlis itu. beliau memasang muzik dengan kuat,apabila ada jiran marah pak tapa, lantas syeikh kamal menjawab

syeikh kamal: kenapa kau marah dia? biarlah dia nak kuatkan muzik, slow sangat,aku x dengar ape2

maka majlis itu pun berlangsung dengan muzik yang kuat,semua jiran terpaksa bersabar.Masing2 memasang niat dan plan untuk buat majlis perkahwinan dengan muzik yang kuat selepas itu. Sebab tu sekarang,bila ada majlis kahwin bising2,arab2 lain sebelah rumah buat bodoh je.

waktu tu juga,apabila kawan2 seham tengok suami seham semua berkata

kawan seham: alololo..comelnya laki kau.untung kau.

kawan2 yang lain pun mengajuk perbuatan kawan seham tu..alololo..semenjak hari tu..perempuan yang melihat sesuatu yang cantik dan menggembirakan diorang mesti meletakkan tangan di mulut dan melaung..alololololololololololololouiii..

p/s: nilah akibat terlampau stres dan bosan

10 comments:

  1. dat bored huh?
    LOL
    nice imagination btw~

    ReplyDelete
  2. darn..
    r u dead bored?
    join the club then.
    if only i had imaginations as ridiculous as u

    ReplyDelete
  3. mcm2..boring dtglah harlem..kata nk tnya tracheostomy..

    ReplyDelete
  4. myie: stress exam kot
    rusydi: iAllah esok or pas exam..

    ReplyDelete
  5. i wonder why did sahar n seham names sound SOOOOOO familiar.pnh dgr ke?

    ReplyDelete
  6. bosan gler ke k? sian ko..
    nice story btw lol...
    gud luck exam...

    ReplyDelete
  7. so ini citew palsu ke?

    lahh.. haha

    ReplyDelete
  8. so..kalo nadi upper east side...?? kafr isom mcm ghetto..then..maarad pe cer..?? hollywood..?? muahahaha

    ReplyDelete
  9. jun pyo:yup
    anelda:maarad??hurmm..downtown kot..sbb ramai org situ

    ReplyDelete
  10. shakir : maarad,downtown?? ahaha :D bukan Beverly Hills ka?? glamour la sikett~ :P

    ReplyDelete